Poniższy artykuł pochodzi z magazynu "E-commerce w Praktyce" - nr 2 (9) 2020.
...

ZDANIEM IKOMERSIAKA: skuteczny marketing

JAKIE DZIAŁANIA MARKETINGOWE I PROMOCYJNE PROWADZONE PRZEZ SIG.PL SĄ NAJEFEKTYWNIEJSZE? JAK MIERZYCIE ICH SKUTECZNOŚĆ?
Od kilku lat z powodzeniem prowadzimy w SIG cykliczne akcje promocyjne skierowane do naszych klientów. Zakupy materiałów budowlanych określonych marek są przez nas premiowane nagrodami, w tym atrakcyjnymi wycieczkami zagranicznymi. Stawiamy przede wszystkim na działania promocyjne mające na celu budowanie większej lojalności wśród klientów, jak również świadomość naszej marki. Najlepszymi wskaźnikami efektywności działań w tym zakresie są zwiększająca się liczba klientów zarejestrowanych w naszych akcjach oraz wzrost sprzedaży produktów w nich promowanych.

CO ROBICIE, ŻEBY ZWIĘKSZYĆ WARTOŚĆ KOSZYKA ZAKUPOWEGO?
Wykorzystujemy zarówno rekomendacje produktów powszechnie spotykane w serwisach, jak i rozwiązania przeznaczone dla branży budowlanej. Na kartach produktów prezentujemy klientom produkty uzupełniające oraz zamienniki. Ponadto z myślą o specyfice branży przygotowaliśmy kalkulatory systemowe. Po wpisaniu przez klienta interesującej go np. powierzchni sufitu podwieszanego mechanizm podpowiada wszystkie niezbędne artykuły wraz ze szczegółowym zapotrzebowaniem. Dodatkowo funkcja ta pozwala użytkownikowi szybko kupić te produkty w serwisie SIG.pl. Cieszy nas, że nasi klienci chwalą sobie to rozwiązanie i często z niego korzystają

GDYBYŚ MIAŁ MOCNO OGRANICZONY BUDŻET NA PROMOCJĘ, NA JAKIE DZIAŁANIA I W JAKIM KANALE BYŚ POSTAWIŁ?
W wypadku ograniczonego budżetu postawiłbym przede wszystkim na działania mające na celu rozbudowę bazy klientów oraz aktywną komunikację e-mailingową. To bardzo efektywna metoda pozyskiwania leadów. W SIG kluczowe jest dla nas stymulowanie sprzedaży. Oczywiście oprócz bazy klientów i regularnych działań e-mailingowych bardzo ważne są treści, które prezentujemy klientom. Należy zadbać, aby content był wartościowy i ciekawy dla użytkownika.

KTÓRA Z OSTATNICH AKCJI SIG.PL PRZYNIOSŁA NAJLEPSZE EFEKTY SPRZEDAŻOWE?
Jedną z takich akcji promocyjnych była "Plaża – wielki przypływ gotówki". Osoby kupujące materiały budowlane wybranych marek za określone kwoty otrzymywały przedpłacone karty premiowe oraz miały możliwość udziału w wycieczkach do Maroka. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno ze strony klientów SIG, jak i producentów materiałów budowlanych, którzy uczestniczyli w programie jako partnerzy. "Plaża" przyniosła bardzo dobre efekty sprzedażowe. Odnotowaliśmy kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży produktów objętych akcją i większą lojalność klientów. Dzięki sukcesowi tego przedsięwzięcia zdecydowaliśmy się uruchomić program lojalnościowy SIGup.

JAK DBACIE O LOJALNOŚĆ STAŁYCH KLIENTÓW I PRZEKONUJECIE ICH DO PONOWNYCH ZAKUPÓW?
Jak wspomniałem, działania mające na celu zwiększanie lojalności naszych klientów są dla nas bardzo istotne. Z tą myślą w ostatnim czasie uruchomiliśmy program lojalnościowy SIGup. Użytkownik rejestruje się na naszej platformie e-commerce, zbiera punkty za zakupy, a następnie może wymienić je na nagrody. Z radością obserwujemy, że klienci są bardzo zainteresowani takimi działaniami promocyjnymi i powracają do nas przy okazji kolejnych zakupów.

BARTOSZ PILCH - dyrektor ds. e-commerce i marketingu SIG