REGULAMIN PLATFORMY B2B SIG.PL

Rozdział 1. 
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin platformy B2B SIG.pl określa ogólne warunki, zasady oraz sposób składania i realizacji zamówień za pomocą platformy B2B SIG.pl, a także warunki świadczenia innych usług drogą elektroniczną.
§ 2. Ilekroć w treści regulaminu pojawia się następujące słowo lub sformułowanie pisane wielką literą należy pod tym rozumieć:
1. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;
2. Dostawa –czynność faktyczną umożliwiającą Klientowi odbiór Towaru;
3. Klient – Przedsiębiorca, który posiada konto na Platformie;
4. Konto – indywidualne dla każdego Klienta konto umożliwiające dostęp i korzystanie z Platformy;
5. Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą w myśl art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. 2015, poz. 584 z późn. zm.);
6. Regulamin – niniejszy regulamin Platformy w jego bieżącej wersji; regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. 2013, poz.1422, z późn. zm.) i stanowi wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 kodeksu cywilnego.
7. Platforma – platforma internetowa służąca do zawierania drogą elektroniczną umów sprzedaży produktów pomiędzy Klientami a Spółką;
8. Spółka – SIG sp. z o.o., ul. Kamieńskiego 51, 30-644 Kraków, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy KRS pod numerem KRS 135964, NIP: 6792740424, REGON: 356579493;
9. Towar – oferowany przez Spółkę do sprzedaży za pomocą Platformy produkt o oznaczonej dokładnej nazwie produktu, jego producencie, cenie i dostępności;
10. Zamówienie – oferta Klienta zawarcia umowy sprzedaży ze Spółką za pośrednictwem Platformy na zakup Towarów wyspecyfikowanych w treści Zamówienia i na warunkach w nim określonych.
§ 3. Korzystanie z Platformy jest możliwe wyłącznie przez Przedsiębiorców. Platforma nie służy do zawierania umów z konsumentami ani innymi podmiotami nie będącymi Przedsiębiorcami. Do Zamówień realizowanych za pośrednictwem Platformy nie mają zastosowania przepisy regulujące uprawnienia konsumentów, w tym w szczególności ustawa z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
§ 4. Do korzystania z Platformy niezbędny jest komputer z dostępem do sieci Internet wyposażony w jedną z następujących przeglądarek w następującej wersji:
1. Mozilla Firefox w wersji minimum x.x
2. Internet Explorer w wersji minimum x.x
3. Microsoft Edge w wersji minimum x.x
4. Google Chrome w wersji minimum x.x.
5. Safari w wersji minimum x.x
6. Opera w wersji minimum x.x.
oraz wyposażony w aktualną wersję programu Adobe Flash Player. Do odczytu niektórych dokumentów dostępnych na Platformie konieczny będzie program do odczytu formatu PDF.
Platforma dostępna będzie również na urządzeniach mobilnych za pomocą najnowszych wersji systemowych przeglądarek stron WWW dostępnych na platformie Android i iOS.


Rozdział 2. 
Procedura składania Zamówienia

§ 5. Celem złożenia Zamówienia Przedsiębiorca musi posiadać Konto na Platformie. W przypadku braku Konta konieczne będzie jego założenie. Założenie Konta wymaga podania danych umożliwiających zweryfikowanie danych Przedsiębiorcy, tj. nazwa, adres siedziby, NIP, dane kontaktowe (imię i nazwisko osoby kontaktowej, adres e-mail, telefon) oraz danych uwierzytelniających, tj. hasła i loginu, a także akceptacji postanowień Regulaminu oraz udzielenie wymaganych zgód.
§ 6. Korzystać z Konta i za jego pomocą z Platformy, a w szczególności składać Zamówienia, mogą jedynie przedstawiciele Klienta umocowani do reprezentowania Klienta w powyższym zakresie. Umożliwienie przez Klienta danej osobie dostępu do Konta oznacza jednocześnie udzielenie tej osobie pełnomocnictwa do reprezentowania Klienta w zakresie korzystania z Platformy, w tym w szczególności składania Zamówień. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnianie danych umożliwiających korzystanie z Konta, a Spółka nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody, jakie Klient na skutek udostępnienia danych umożliwiających korzystanie z Konta mógłby ponieść. W szczególności Spółka nie ponosi odpowiedzialności za dostęp osób nieuprawnionych do danych Klienta udostępnianych za pomocą Platformy, a w szczególności takich danych jak dane finansowe związane ze składanymi przez Klienta zamówieniami. 
§ 7. Po założeniu Konta następuje weryfikacja danych Klienta przez Spółkę. Po zweryfikowaniu danych w ogólnodostępnych rejestrach następuje aktywacja Konta.
§ 8. Bez zalogowania do Konta możliwe jest jedynie przeglądanie oferty Towarów w ramach Platformy bez możliwości składania Zamówień oraz bez możliwości pobierania dokumentacji technicznej Towarów. Bez zalogowania do Konta wyświetlane są ceny bazowe nieuwzględniające rabatów przyznanych Klientowi, które widoczne są dopiero po zalogowaniu do Konta. Korzystanie z pozostałych funkcjonalności Platformy, a w szczególności kompletowanie i składanie zamówień, wymaga uprzedniego zalogowania do Konta za pomocą danych uwierzytelniających.
§ 9. Kompletowanie Zamówienia polega na dodawaniu do koszyka kolejnych Towarów. Ceny Towarów są podawane w jednostkach cenowych (np. m2, metr bieżący, kg itp.), natomiast Zamówienia realizowane są w jednostkach magazynowych (np. opakowanie, sztuka, paczka itp.). Oferta każdego Towaru zawiera również cenę za jednostkę magazynową. W przypadku dodania do koszyka Towaru w jednostkach cenowych zostaną one zaokrąglone w górę do pełnych jednostek magazynowych.
§ 10. Informacje dotyczące ceny i dostępności Towarów prezentowane w ramach Platformy nie stanowią wiążącej oferty, a jedynie zaproszenie do składania ofert przez Klientów. Podawane ceny są cenami netto. Stany magazynowe są aktualizowane w stałych, cyklicznych interwałach czasowych, w związku z powyższym pomiędzy kolejnymi aktualizacjami stanów magazynowych faktyczna dostępność towarów może być inna niż wynika z aktualnie wyświetlanej dostępności. Cena prezentowana w ramach Platformy ma charakter ceny orientacyjnej i nie uwzględnia kosztów Dostawy oraz ewentualnych dodatkowych kosztów związanych z wybraną metodą płatności. Ceny prezentowane w ramach Platformy mogą ulec zmianie w każdej chwili, w tym w stosunku do Towarów już dodanych do koszyka, i nie są wiążące dla Spółki ani Klienta aż do momentu złożenia przez Klienta Zamówienia, dotyczy to w szczególności Towarów nabywanych w walutach obcych, których ceny są stale aktualizowane w zależności od kursu walut obcych w dniu poprzedzającym realizację zamówienia.
§ 11. Dostępność Towarów bez zalogowania do konta będzie oznaczać jedynie, że Towar wskazany jako „dostępny” jest dostępny w choć jednej sztuce w którymkolwiek z magazynów Spółki bez wskazywania jednak dokładnej ilości dostępnych Towarów. W przypadku zalogowania do konta dodatkowo będzie możliwe zweryfikowanie dokładnej ilości dostępnych Towarów w domyślnym magazynie w lokalizacji Klienta. Dostępność Towarów może być też oznaczona jako „dostępne w x dni”, wskazująca na dostępność we wskazanym terminie  (termin ten nie uwzględnia czasu dostawy Towaru do klienta) oraz jako „na zamówienie”, których terminy dostawy do magazynów Spółki oraz cena wymagają każdorazowej weryfikacji przez Spółkę na podstawie zapytania Klienta.
§ 12. Dostępność produktów barwionych (farby, tynki itp.) jest oznaczana w liczbie łącznej dla bazy dla danego rodzaju produktów i produktów tworzonych na podstawie tej bazy. Zamówienie produktu barwionego o danym kolorze lub bazy w ramach danej grupy produktów zmniejsza równocześnie dostępność bazy oraz produktów barwionych w innych kolorach. Przykładowo gdy dostępność produktu BAZA, oraz dwóch produktów barwionych CZERWONY i ZIELONY jest oznaczona na poziomie 99, oznacza to, że w przypadku zamówienia maksymalnej dostępnej ilości każdego z produktów możliwe będzie nabycie maksymalnie po 33 z każdego, chyba, że Klient zdecyduje o innym podziale zamówienia pomiędzy dane produkty przy zachowaniu łącznej sumy równej dostępności bazy.
§ 13. Po skompletowaniu Koszyka Klient może potwierdzić Zamówienie za cenę wynikającą z sumowania cen poszczególnych Towarów.
§ 14. Celem skompletowania Zamówienia Klient musi wybrać sposób płatności i dostawy.
§ 15. Skompletowane Zamówienie stanowi ofertę Klienta zawarcia umowy sprzedaży na warunkach określonych w Zamówieniu.


Rozdział 3. 
Zapłata ceny

§ 16. Płatności za Zamówienia mogą być realizowane w następujący sposób:
1. płatnością elektroniczną za pomocą podmiotu zajmującego się profesjonalnie pośredniczeniem w transakcjach elektronicznych;
2. gotówką;
3. przelewem bankowym w formie przedpłaty;
4. przelewem bankowym w odroczonym terminie płatności w ramach udzielonego indywidualnie przez Spółkę Klientowi limitu kredytowego.
§ 17. Płatność elektroniczna, o której mowa w § 16, będzie realizowana przez podmioty trzecie z którymi w danym momencie Spółka będzie posiadać umowę o świadczenie usług pośrednictwa w płatnościach elektronicznych. Możliwość skorzystania z płatności elektronicznej w ramach danego systemu płatności elektronicznej będzie wynikać z wyświetlenia się odpowiedniej opcji na liście dostępnych w danym momencie środków płatności przy realizacji Zamówienia.
§ 18. Płatność gotówką nie jest możliwa dla Zamówień o wartości przekraczającej wartość 15 000 zł brutto w przypadku odbioru osobistego oraz 8 000 zł netto w przypadku Dostawy.
§ 19. Spółka może przyznać Klientowi limit kredytowy umożliwiający składanie Zamówień z odroczonym terminem płatności. Klient może składać Zamówienia z odroczonym terminem płatności jedynie do wyczerpania limitu kredytowego oraz pod warunkiem, że wszystkie wcześniejsze płatności zostały wykonane w terminie i Klient nie zalega z żadną wymagalną płatnością. W przypadku gdy wartość kolejnego Zamówienia zsumowanego z łączną wartością nieopłaconych Zamówień danego Klienta w momencie realizacji Zamówienia przekraczałaby limit kredytowy złożenie Zamówienia z odroczonym terminem płatności nie będzie możliwe. Na Koncie będzie znajdować się aktualna informacja na temat wysokości dostępnego limitu kredytowego, ale będzie ona aktualizowana w regularnych interwałach czasowych. Pomiędzy kolejnymi aktualizacjami limitu kredytowego może on faktycznie być inny niż wyświetlany, jeżeli po ostatniej aktualizacji zostało złożone zamówienie. Zamówienia z formą płatności limit kredytowy będą weryfikowane i potwierdzane przez Spółkę.
§ 20. Wybór sposobu płatności może wpływać na cenę Zamówienia, zgodnie z informacjami udostępnianymi Klientom na Platformie.
§ 21. Po wybraniu sposobu płatności i dostawy wymagana jest realizacja płatności, w przypadku wybrania przez Klienta płatności w formie płatności elektronicznych lub przedpłaty przelewem bankowym. W przypadku płatności w formie elektronicznej płatność następuje niezwłocznie za pomocą portalu obsługującego płatności elektroniczne. W przypadku przedpłaty przelewem bankowym Klient otrzymuje informację na temat danych umożliwiających realizację przelewu.
§ 22. W przypadku płatności gotówką przy odbiorze Zamówienia w oddziale Spółki, zamówiony Towar jest rezerwowany dla Klienta na czas 3 dni roboczych. Po upłynięciu ww. terminu Zamówienie jest anulowane.
§ 23. W przypadku przedpłaty, zamówiony Towar jest rezerwowany dla Klienta na czas 3 dni roboczych. W przypadku niezaksięgowania wpłaty w ciągu 3 dni roboczych Zamówienie jest anulowane.
§ 24. W przypadkach przewidzianych prawem tzw. odwrotnego obciążenia VATem wartość zamówienia zostanie skorygowana o kwotę podatku VAT za Towary objęte odwrotnym obciążeniem.
§ 25. W przypadku Zamówienia zawierającego produkty paletowe koszt Zamówienia może zostać po zrealizowaniu dostawy podwyższony o wartość palet. W przypadku formy płatności z góry za Zamówienie Klient może do 7 dni zwrócić nieuszkodzone palety. W przypadku braku zwrotu Klient będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Spółki kosztów palet na podstawie wystawionej przez Spółkę faktury VAT. W przypadku Klienta posiadającego limit kredytowy koszt palet zostanie odliczony od limitu kredytowego.


Rozdział 4. 
Odbiór i dostawa

§ 26. Dostępne są następujące formy odbioru Zamówienia:
1. odbiór osobisty w najbliższym magazynie;
2. dostawa pod wskazany adres za pomocą zwykłego samochodu dostawczego;
3. dostawa pod wskazany adres za pomocą samochodu dostawczego wyposażonego w windę;
4. dostawa pod wskazany adres za pomocą samochodu dostawczego wyposażonego w dźwig.
§ 27. Dostawy są realizowane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Dostawy poza obszar Rzeczpospolitej Polskiej są możliwe wyłącznie na mocy indywidualnych ustaleń i mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami transportu. Aktualny koszt danego rodzaju dostawy będzie wynikał z informacji wyświetlanej w oknie wyboru sposoby dostawy przy realizacji poszczególnego Zamówienia. Koszty dostawy i rozładunku będą wyliczane zgodnie z tabelą dostępną na stronie https://www.sig.pl/warunki-dostawy. Koszty dostawy i rozładunku mogą być różne dla dostawy z najbliższego, domyślnego dla Klienta magazynu oraz dostaw z innych magazynów.
§ 28. Koszt dostawy może zostać uwzględniony na fakturze jako osobna pozycja lub rozłożony proporcjonalnie pomiędzy kolejnymi pozycjami zawierającymi ceny zamówionych Towarów. W przypadku rozłożenia kosztów dostawy proporcjonalnie w wyniku zaokrąglania cen kolejnych pozycji do drugiego miejsca po przecinku, a także ze względu na ewentualne różnice w stawce podatku VAT, koszt dostawy może nieznacznie różnić się od tego, który wynika to z informacji, o której mowa w § 27.
§ 29. W przypadku gdy z przyczyn niezależnych od Spółki dostawa Zamówienia nie będzie możliwa w wybrany sposób (np. ze względu na brak osoby do odbioru Zamówienia pod wskazanym adresem lub brak możliwości rozładunku Zamówienia z przyczyn technicznych leżących po stronie Klienta), Zamówienie będzie możliwe do odbioru osobistego w najbliższym magazynie, a opłata za dostawę nie podlega zwrotowi. Klient może zamówić ponowną dostawę Zamówienia w dowolny z dostępnych sposobów. Cena ponownej dostawy będzie osobno naliczona, zgodnie z cenami dostawy wynikającymi z § 27.
§ 30. Termin odbioru lub dostawy będzie oznaczony w treści Zamówienia.


Rozdział 5. 
Potwierdzenie, zmiana, anulowanie Zamówienia

§ 31. Do końca dnia roboczego następującego po dniu złożenia Zamówienia, lub po dniu zaksięgowania płatności w przypadku wyboru płatności elektronicznej lub przedpłaty przelewem bankowym jako formy płatności, Spółka poinformuje Klienta o rejestracji Zamówienia lub o braku możliwości realizacji Zamówienia ze wskazanych powodów.
§ 32. W przypadku poinformowania przez Spółkę Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia Spółka wskaże przyczyny braku możliwości realizacji Zamówienia i w miarę możliwości zaproponuje modyfikacje treści Zamówienia umożliwiające jego realizację.
§ 33. Zmiana lub anulowanie Zamówienie jest możliwe do momentu jego rejestracji. Po rejestracji Zamówienia zmiana jakichkolwiek jego warunków lub jego anulowanie wymaga bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem handlowym Spółki i jest uzależnione od uznania Spółki.
§ 34. W przypadku anulowania Zamówienia gdy Zamówienie było opłacone za pomocą płatności elektronicznej lub przedpłaty przelewem bankowym Spółka niezwłocznie zwraca uiszczoną przez Klienta kwotę przelewem na jego rachunek bankowy.
 

Rozdział 6. 
Odpowiedzialność Spółki za Towar i zwroty

§ 35. Spółka ponosi odpowiedzialność za towar na zasadach określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. 2016, poz. 380 z późn. zm.).
§ 36. Spółka ponosi odpowiedzialność za wady Towaru (rękojmia), które istniały w chwili wydania Towaru Klientowi lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze w chwili wydania Towaru.
§ 37. Spółka w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za wady Towaru w sytuacji gdy:
a. Klient przetworzył Towar;
b. wady Towaru powstały w trakcie transportu Towaru w przypadku, gdy transport leżał po stronie Klienta;
c. wady Towaru powstały w trakcie rozładunku;
d. Klient dokonał samowolnej naprawy Towaru bez zgody Spółki;
e. wada Towaru wynikła z niewłaściwego korzystania z Towaru lub jego przechowywania, wbrew instrukcji i zaleceniom producenta i Spółki oraz wbrew zasadom sztuki budowlanej.
§ 38. Nie stanowi wady Towaru drobne odstępstwo kolorystyczne pomiędzy kolorem Towaru prezentowanym w ramach Platformy a jego rzeczywistym kolorem oraz inne drobne odstępstwa w wyglądzie Towaru prezentowanym w ramach Platformy a wyglądem rzeczywistym niewpływające na jego funkcjonalność. W szczególności w przypadku produktów barwionych jedynym punktem odniesienia dla Klienta są jedynie oficjalne próbniki producenta danego produktu.
§ 39. Klient jest zobowiązany do zweryfikowania stanu Towaru w momencie dostawy. W przypadku nie zgłoszenia zastrzeżeń przez Klienta w momencie dostawy Klient może powoływać się na wady Towaru jedynie jeżeli nie było możliwe ich stwierdzenie w momencie odbioru dostawy. Klient traci uprawnienia z tytułu wad Towaru jeżeli nie powiadomi Spółki o wykryciu wady w terminie 7 dni od dnia jej wykrycia, ale nie później niż po upływie 1 roku od daty wydania Klientowi Towaru.
§ 40. Celem zgłoszenia reklamacji Towaru Klient powinien zwrócić się do przedstawiciela handlowego Spółki.
§ 41. Klient niezwłocznie, ale najpóźniej w terminie 14 dni od wysłania zgłoszenia reklamacyjnego zostaje poinformowany czy zgłoszenie zostało uznane czy też odrzucone i z jakich powodów. W przypadku konieczności wykonania ekspertyzy przez podmioty trzecie Spółka poinformuje o tym fakcie Klienta w ww. terminie, a rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego nastąpi dopiero po wykonaniu ekspertyzy.
§ 42. Przedstawiciel Spółki w razie potrzeby dokonuje oględzin Towaru w miejscu jego wydania Klientowi, a Klient ma obowiązek udostępnić Spółce Towar celem jego zbadania Odmowa umożliwienia wykonania oględzin Towaru będzie jednoznaczna z odmownym rozpatrzeniem zgłoszenia reklamacyjnego..
§ 43. W przypadku uznania zgłoszenia reklamacyjnego Spółka proponuje usunięcie wady Towaru, wymianę na Towar wolny od wad lub odpowiednią transakcję korygującą, w tym zwrot ceny. Klient ma prawo wyboru sposobu uczynienia zadość uznanemu przez Spółkę zgłoszeniu reklamacyjnemu, które Spółka w miarę możliwości będzie uwzględniać.
§ 44. Na niektóre Towary może być udzielona dodatkowa gwarancja producenta Towaru. Realizacja uprawnień Klienta z tytułu dodatkowej gwarancji producenta jest realizowana zgodnie z procedurą producenta zgodnie z dokumentacją gwarancyjną producenta dostarczaną wraz z Towarem.
§ 45. Spółka nie gwarantuje prawa zwrotu niewadliwego Towaru. Wnioski Klientów o zwrot niewadliwego Towaru będą rozpatrywane indywidualnie i w tym celu Klient powinien skontaktować się z doradcą klienta w najbliższym oddziale Spółki.
§ 46. Złożenie zgłoszenia reklamacyjnego w stosunku do jeszcze nieopłaconych Towarów nie zwalnia Klienta z obowiązku zapłaty.


Rozdział 7. 
Postanowienia końcowe

§ 47. Spółka jest Administratorem Danych Osobowych dla danych osobowych pozyskanych od Klienta za pośrednictwem Platformy. Celem zbierania i przetwarzania danych osobowych pozyskanych od Klientów jest umożliwienie Klientom korzystania z Platformy, realizacji Zamówień oraz marketingu Towarów sprzedawanych przez Spółkę. Dane te, z zachowaniem wszelkich wymogów określonych w Ustawie o ochronie danych osobowych, będą przekazywane podmiotom trzecim jedynie w zakresie w jakim przetwarzać ma prawo przetwarzać te Dane Spółka i wyłącznie w celu umożliwienia Klientowi korzystania z Platformy, realizacji Zamówień oraz marketingu Towarów Spółki. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do ich treści i ich poprawiania. Podanie wymaganych danych osobowych jest dobrowolne, ale odmowa ich podania może uniemożliwić korzystanie z Platformy. Klient każdorazowo przekazując lub powierzając jakiekolwiek dane osobowe Spółce zapewni, że ma podstawę do ich przetwarzania zgodnie z prawem i powierzenie lub przekazanie tych danych nie narusza obowiązującego prawa.
§ 48. Spółka zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do Regulaminu w przypadku zmiany przepisów prawa wpływających na prawa i obowiązki wynikające z Regulaminu lub w celu usprawnienia działania Sklepu Internetowego, a także poprawy ochrony praw Klientów i zapobiegania nadużyciom. Zmiana jest skuteczna w stosunku do Klientów, którzy posiadają Konto, w terminie 20 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Klient może złożyć oświadczenie o akceptacji lub braku akceptacji nowego Regulaminu poprzez mechanizm udostępniony przez Spółkę. Spółka z chwilą otrzymania oświadczenia o braku akceptacji zmian Regulaminu zablokuje Klientowi możliwość korzystania z Konta i poinformuje go o tym fakcie.
§ 49. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.