Poniższy artykuł ukazał się na portalu Puls Biznesu - grudzień 2020
...

Seniorzy pukają do e-sklepów


Społeczeństwo się starzeje, a osoby starsze coraz chętniej robią zakupy w internecie. To potencjał do wykorzystania - zwłaszcza dla kilku branż.

Zamknięcie sklepów podczas pandemii nie tylko skłoniło do częstszego korzystania z e-commerce, ale też wymusiło na wielu osobach zrobienie pierwszych zakupów online. Liczba internautów zwiększyła się w tym roku o 700 tys., do 28,2 mln. 73 proc. z nich, czyli o 11 pkt. proc. więcej niż przed rokiem, kupiło już coś w sieci - wynika z raportu firmy Gemius "E-commerce w Polsce 2020". Zgodnie z tegorocznymi danymi CBOS ten odsetek w grupie wiekowej 55-64 lata wynosi 44 proc., a w 65+ 36 proc.

- Dla wielu osób zakupy online stały się nową normalnością, a nie zaledwie tymczasowym wyborem. Sklepy i dostawcy, które wybierają starci, mają świetną okazję, żeby zbudować pozycję w rozwijającym się segmencie rynku - kmentuje Dominik Janes, szef rozwoju biznesu w regionie EMEA w Unity Group, która pomaga firmom w cyfrowej transformacji.

Odzież i leki

Bartosz Pilch, członek Digital Experts Club oraz dyrektor ds. e-commerce i marketingu w SIG, podkreśla, że seniorzy kupują w sieci przede wszystkim te produkty, które nabywają też stacjonarnie - raczej nie szukają nowości. Wymienia przykładowe branże.

- Odzieżowa, a konkretnie firmy oferujące asortyment dostosowany do potrzeb starszych osób. Sklepy hobbystyczne, bo seniorzy mają dużo czasu na realizację pasji, zwłaszcza w okresie pandemii. Sklepy z zabawkami, bo dziadkowie chętnie rozpieszczają wnuki - wylicza Bartosz Pilch.

(...)

Źródło: Puls Biznesu
Treść chroniona prawem autorskim. Całość przeczytasz tutaj: https://www.pb.pl/seniorzy-pukaja-do-e-sklepow-1103786