Aktualności
W związku z wyjątkową sytuacją, SIG podjął działania mające ułatwić oraz wspierać adaptację do nowych realiów zarówno przez naszych pracowników, dzieci pracowników oraz społeczności lokalne:
Zdając sobie sprawę jak ważne jest wsparcie w tej wyjątkowej sytuacji:
Inwestujemy w rozwój i dobre samopoczucie naszych pracowników oraz społeczności. Jesteśmy zaangażowani w społecznie odpowiedzialne praktyki biznesowe dla naszych klientów, pracowników, dostawców i akcjonariuszy.
Odpowiedzialny biznes
W SIG Sp. z o.o. dążymy do realizacji naszych celów biznesowych w sposób odpowiedzialny, mając świadomość wpływu gospodarczego, społecznego i środowiskowego naszej działalności.
Grupa SIG stosuje połączony system polityki i zarządzania BHP (BHP) zgodnie z OHSAS 18001 w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa oraz ISO 14001 w zakresie środowiska. System zarządzania BHP naszej grupy jest wzorowany na uznanej na całym świecie normie BHP BS-OHSAS 18001: 2007 z systemem zarządzania brytyjskim biznesem akredytowanym przez ponad 10 lat dzięki partnerstwu z Intertek.
SIG Pracuję bezpiecznie
Program bezpieczeństwa i higieny pracy SIG Pracuję Bezpiecznie zapewnia znaczne zmniejszenie liczby wypadków. Celem programu jest przejście od audytów do procesu opartego przeniesieniu odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo na wszystkich menadżerów i pracowników.
Ryzyko zawodowe na drogach
W SIG Sp. z o.o. zdajemy sobie sprawę, że nasi kierowcy reprezentują firmę i jej wartości, gdy są w drodze, i promujemy potrzebę kierowania pojazdami z należytą starannością i uprzejmością wobec innych oraz przestrzegania prawa i zasad ruchu drogowego.
Kierowcy są oceniani pod kątem kompetencji i posiadanych licencji. Pojazdy drogowe podlegają rutynowym inspekcjom. Program konserwacji i kontroli floty pojazdów użytkowych jest zarządzany centralnie. Wdrożyliśmy konkurs Master Drive – wyłaniający najlepszego i najbezpieczniej jeżdżącego kierowcę w SIG oraz program Ekodriver, samochody zostały wyposażone w panel ECO-Masternaut, który wskazuje kierowcy jego zachowania oraz style prowadzenia aut, w celu identyfikowania dobrych praktyk oraz obszarów do rozwoju w zakresie jazdy.
Nasi pracownicy
"W SIG Sp. z o.o. wierzymy, że nasi pracownicy są naszym największym atutem i kluczem do naszego sukcesu. Koncentrując się na zatrudnianiu, utrzymywaniu i rozwijaniu naszych najlepszych ludzi, jesteśmy przekonani, że nasze zespoły zapewniają sukces SIG dziś, jutro i w przyszłości."
Marcin Szczygieł, Dyrektor Zarządzający SIG
Komunikacja wewnętrzna
Komunikacja z naszymi pracownikami jest jednym z naszych kluczowych priorytetów. Dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy rozumieli wizję i cele SIG oraz naszą strategię ich realizacji.
Naszym celem jest takie zarządzanie informacją aby pracownicy mogli identyfikować się z firmą.
Nasze założenie to zaplanowane i regularne działania, w wyniku których pracownicy otrzymują pełną i rzetelną informację, co pozwala na dwustronną komunikację.
Nasi menadżerowie są odpowiedzialni za przekazywanie kluczowych wiadomości i informacji swoim zespołom. Dbamy o podnoszenie umiejętności komunikacyjnych zarówno naszych menadżerów, jak i ich zespołów, aby systematycznie pracować nad poprawą efektywności współpracy.
Zachęcamy naszych pracowników do dzielenia się swoimi opiniami i opiniami. Osiągamy ten cel poprzez regularne konferencje, roadshows oraz lokalne spotkania zespołów i briefingi, a także poprzez Badanie Zaangażowania pracowników. Badanie daje nam wszystkim szansę, aby słuchając głosu naszych pracowników, sprawić, że SIG staje się coraz lepszym miejscem pracy.
Zdajemy sobie sprawę z wartości angażowania pracowników i uwzględniania ich opinii i jesteśmy zobowiązani do podejmowania działań w oparciu o wyniki Badania, zarówno na poziomie lokalnym, jak i na poziomie Grupy.
Inwestowanie w naszych ludzi i możliwości
Wierzymy, że rozwój naszych pracowników jest niezbędny zarówno dla nich samych, jak i dla naszej firmy. Jesteśmy przekonani, że pracownicy są ambasadorami, którzy budują relacje z klientem, wpływając na wizerunek firmy.
Rozwój naszych pracowników został wpisany w cele strategiczne SIG.
Strategia Działu Rozwoju SIG wynika z przekonania, że kluczowe dla efektywności biznesu jest tworzenie kultury angażującej pracowników.
Nasze założenie to indywidualne podejście do pracowników, z którego wynikają programy rozwojowe oraz portfolio szkoleniowe, umożliwiające pracownikom rozwijanie swoich talentów w różnorodnych kierunkach, uwzględniające ich faktyczne możliwości i aspiracje.
Dlatego też zapraszamy naszych pracowników na szkolenia tradycyjne, jak i wykorzystujące też nowoczesne metody np. grywalizację.
Portfolio szkoleniowe SIG:
Szkolenia:
• Coaching menadżerski
• Techniki sprzedaży i negocjacji
• Zarządzanie zespołem
• Prowadzenie rozmów okresowych i udzielanie informacji zwrotnej
• Zarządzanie zmianą i komunikacją w organizacji
• Zarządzanie czasem
• Szkolenie Train-to-Trainers: standardy prowadzenia szkoleń i warsztatów
• Grywalizacja: "Gra marżowa"
Warsztaty:
• Jak zwiększyć efektywność zespołu?
• Jak rozwiązywać konflikty w zespole?
• Jak zbudować zaangażowanie w zespole?
Naszą pracę od kilku lat wyróżnia naukowe podejście do rozwoju, które jest dobrze znane naszym pracownikom. Przykładem z ostatnich miesięcy jest zastosowanie Teorii ról zespołowych M.Belbina, po którą sięgnęliśmy.
Korzystając z wysokiego zaangażowania, promujemy atrakcyjny język komunikacji, który zapewnia naszym zespołom efektywniejszą współpracę z większym zrozumieniem. Wierzymy też, że w ten sposób pracujemy nad zwiększeniem zaangażowania, bo jak pokazują badania ludzie, którzy wykorzystują swoje mocne strony, sześciokrotnie bardziej angażują się w pracę.
Rozmowy okresowe
Podstawowym celem rozmowy okresowej jest obiektywna ocena efektów pracy członków organizacji, ich postaw i zachowań. Pozwala też na ocenę skuteczności działań podjętych w ciągu ostatniego roku w zakresie rozwoju wiedzy i umiejętności pracownika oraz identyfikację obszarów kompetencyjnych wymagających dalszego rozwoju i dobór odpowiednich narzędzi rozwojowych na kolejny okres. Dodatkowo stanowi bogate źródło wiedzy dotyczącej aspiracji każdego pracownika, jego planów zawodowych i potrzeb rozwojowych. Jest również okazją do podkreślenia sukcesów i nazwania trudności, które wystąpiły w ostatnim roku, oraz przekazania wzajemnych oczekiwań, ze strony pracownika oraz przełożonego.
Równe szanse i różnorodność
Oferujemy równe szanse wszystkim obecnym i potencjalnym pracownikom oraz cenimy włączenie i różnorodność myślenia. Uważamy, że ma to kluczowe znaczenie w generowaniu nowych innowacyjnych pomysłów i rozwiązań dla naszej firmy i klientów. Zgodnie ze swoją polityką różnorodności, SIG kontynuuje działania na rzecz poprawy wszystkich aspektów różnorodności wśród swoich pracowników.
Zapoznaj się z procedurą Grupy SIG dotyczącą różnorodności i akceptacji
Inwestujemy w rozwój pracowników poprzez:
• realizację warsztatów dotyczących Ról Zespołowych w oparciu o Metodologię Belbina ®, które przyczyniają się do większej świadomości i satysfakcji z komunikacji wśród naszych pracowników
• regularne rozmowy okresowe, w trakcie których określane są wraz z pracownikiem cele oraz obszary do rozwoju gry zespołowe uczące kompetencji przydatnych w pracy na co dzień m.in. technik sprzedaży i negocjacji
• szkolenia z zakresu Ratownictwa Medycznego - Pierwszej Pomocy z uwzględnieniem czynności ratowniczych podczas wypadku drogowego
• szkolenia z zakresu Prawidłowego rozmieszczania i mocowania ładunku podczas transportu
• szkolenia z Bezpiecznej jazdy
Dbamy o dobrostan psychologiczny, społeczny oraz fizyczny naszych pracowników dzięki:
• programom wypoczynkowym "wakacje pod gruszą"
• zapewnianiu opieki zdrowotnej
• oferowaniu kart sportowych
Społeczności oraz działalność charytatywna
W SIG uważamy, że ważny jest wkład w społeczności, w których działamy.
Staramy się rozwijać związki z tymi społecznościami poprzez szereg działań i inicjatyw wspieranych przez lokalne zespoły i menadżerów.
Działania na rzecz lokalnych społeczności
W całej Grupie jesteśmy zaangażowani we wspieranie lokalnych społeczności na wiele różnych sposobów. Ściśle współpracujemy z lokalnymi uniwersytetami, wspierając grupy przedsiębiorstw społecznych, uczestnicząc w projektach budowy społeczności oraz sponsorując lokalne, a nawet profesjonalne drużyny sportowe. – jesteśmy patronem Rzemieślniczego Klubu Sportowego Juvenia Kraków
Pracownicy SIG biorą udział w różnych działaniach, od wydarzeń sportowych po wędrówki po górach, aby wspierać wartościowe cele i zbierać pieniądze dla lokalnych i krajowych organizacji charytatywnych.
Dokonujemy również darowizn na cele charytatywne jako organizacja i prowadzimy dopasowany program finansowania, aby wesprzeć wysiłki charytatywne pracowników, dopasowując darowizny do 500 GBP (lub równowartości). Dbamy również o to, aby pomóc w nagłośnieniu ich działań związanych z pozyskiwaniem funduszy za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji.
• posiadamy procedurę przyznawania darowizn na cele dobroczynne
• realizujemy program warsztatowy wraz z Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II stopnia im. F. Chopina w Krakowie dla uczniów i nauczycieli
• jesteśmy patronem Rzemieślniczego Klubu Sportowego Juvenia Kraków
• realizujemy warsztaty dla maturzystów będących zawodnikami Rzemieślniczego Klubu Sportowego Juvenia Kraków
Materiały z warsztatów Metody uczenia się
Broszura
Zobacz film "Metody uczenia się"
Materiały z warsztatów Planowanie zadań
Broszura
Zobacz film "Metody planowania zadań"
Raport płac ze względu na płeć
W SIG spełniamy wymóg publikowania przez brytyjskich pracodawców kluczowych wskaźników różnic w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn.
Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić równe szanse i wierzymy, że dane dotyczące różnic w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn będą cennym narzędziem pomagającym nam skoncentrować naszą uwagę na rozwijaniu zróżnicowanych zespołów.
Pobierz pełny raport SIG dotyczący wynagrodzenia ze względu na płeć
Raport roczny
Zapoznaj się z wynikami okresowymi SIG 2019
Zamknij komunikat SIG.pl wykorzystuje pliki cookies do celów realizacji usług, marketingowych oraz statystycznych. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się jak zmienić ustawienia cookies.