Poniższy artykuł pochodzi z magazynu "E-commerce w Praktyce" - nr 4 (23) 2023.
...

Inwestycja w rozwijanie inżynierii danych oraz AI to klucz do sukcesu

"Podążamy w kierunku wykorzystania inżynierii danych oraz AI. Chcemy jeszcze lepiej personalizować doświadczenia użytkowników, co jest możliwe dzięki głębokiej analizie danych" – o tym, jak dane napędzają SIG, opowiada Bartosz Pilch, Group Director of Omnichannel firmy.

W JAKICH OBSZARACH WYKORZYSTYWANE SĄ DANE W SIG? ILE OSÓB ZAJMUJE SIĘ ANALITYKĄ?
Analityka jest dla nas niezwykle istotna. Z jednej strony stanowi nieodzowny element strategii rozwoju firmy, pozwala nam monitorować postęp i modyfikować działania na podstawie rzeczywistych wyników. Z drugiej strony dane dostarczają nam bezcennej wiedzy, która umożliwia podejmowanie bardziej świadomych decyzji i ciągłe usprawnianie procesu zakupowego na platformie. Staramy się wykorzystywać zebrane dane do tego, aby jak najlepiej prognozować i zwiększać rentowną sprzedaż za pośrednictwem platformy e-commerce SIG oraz rozwijać omnichannel. Są to dla nas kluczowe elementy. Dzięki odpowiedniej analizie danych jesteśmy w stanie m.in. skutecznie rekomendować odpowiednie produkty właściwym osobom czy też rozbudowywać funkcje serwisu. Dobrym przykładem mogą być dostępne na SIG.pl kalkulatory systemowe, umożliwiające zakup odpowiednich ilości wszystkich materiałów budowlanych potrzebnych do realizacji projektu. Wykorzystujemy zebrane dane głównie w sprzedaży (analiza w podziale na kanały sprzedaży w omnichannelu), analityce webowej (Google Analytics) oraz w UX (analityka oparta na takich narzędziach jak Crazy Egg czy Mouseflow). W dziale analiz e-commerce SIG nad prawidłową analityką czuwają dwie osoby.

(...)

Pełny wywiad z Bartoszem Pilchem dostępny jest w papierowym wydaniu magazynu "E-commerce w Praktyce" lub w wersji online (dla prenumeratorów) tutaj.