Poniższy artykuł pochodzi z magazynu "Nowa Sprzedaż" - NR 48
...

Cyfryzacja nie omija branży budowlanej

Branża budowlana stanowi wyzwanie dla e-commerce i cyfryzacji, ponieważ jest silnie zakorzeniona w tradycyjnych metodach sprzedaży. Jednakże obserwujemy obecnie coraz bardziej dynamiczne zmiany na rynku, które krok po kroku dotykają również i tę branżę. Zmiany rynkowe nie mogą ominąć sektora budowlanego.

Rynek budowlany od lat jest mocno oparty na tradycyjny modelu sprzedaży. Klienci często polegają na osobistym kontakcie z dostawcami i wybierają produkty oraz usługi na podstawie bezpośrednich relacji z handlowcami. Jednakże era cyfryzacji i rozwoju technologicznego przynosi nowe możliwości, które nie mogą być ignorowane. Obecnie coraz więcej firm budowlanych zaczyna doceniać korzyści płynące z obecności w przestrzeni internetowej. Dzięki platformom e-commerce oraz nowoczesnym narzędziom cyfrowym mogą one poszerzyć swój zasięg i docierać do klientów nie tylko lokalnych, ale także globalnych. To otwiera drzwi do nowych rynków i potencjalnie zwiększa sprzedaż.

Klient branży budowlanej dziś

Współczesny klient w branży budowlanej, podobnie jak w wielu innych dziedzinach, jest klientem, który stale poszukuje rozwiązań. W obliczu wyzwań związanych z inflacją, fluktuacjami cen i dostępnością surowców, klient ten nieustannie poszukuje odpowiednich produktów. Szuka ich w różny sposób, korzystając z różnorodnych możliwości, które oferuje rynek, a zwłaszcza internet. Klient dąży również do oszczędności czasu oraz ułatwienia procesu zakupowego. W tym celu coraz częściej sięga po rozwiązania cyfrowe, takie jak m.in. wygodne platformy e-commerce. Dzięki nim może dokonywać zakupów o dowolnej porze, przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. To niewątpliwie ułatwia i przyspiesza procesy zakupowe. Klient roku 2023 jest coraz bardziej przekonany do korzystania z rozwiązań cyfrowych, jakie daje współczesny rynek. W miarę rozwoju technologii i dostępności internetu, staje się on coraz bardziej zintegrowany z tymi narzędziami, co tylko zwiększa efektywność i wygodę procesu zakupowego...

(...)

...
Bartosz Pilch
Group Director of Omnichannel SIG

...
PEŁNA WERSJA ARTYKUŁU DOSTĘPNA W DLA PRENUMERATÓW MAGAZYNU TUTAJ.