Poniższy wywiad pochodzi z magazynu "Nowa Sprzedaż" - NR 46
...

Biznes oparty na relacjach. Wywiad z Marcinem Szczygłem, prezesem SIG Sp. z o.o.

SIG od lat jest jednym ze znaczących strategów na rynku sprzedaży. Co kryje się za sukcesem firmy? Prezes spółki, Marcin Szczygieł, odpowiada: ludzie, którzy nie boją się innowacji. Dokonania organizacji pokazują, że postęp techniczny może służyć kupującym – to ich komfort jest tak istotny w sprzedaży i dystrybucji. Rozwiązania wprowadzane przez SIG, takie jak omnichannel czy system e-commerce, dodają skrzydeł zarówno klientom, jak i pracownikom.

SIG zdobył tytuł Złota Budowlana Marka Roku 2023 w kategorii Dystrybutor Przyjazny Fachowcom. Nagroda została przyznana na podstawie ogólnopolskiego badania ankietowego, które pozwoliło wyłonić marki branży budowlanej cieszące się największym zaufaniem wśród fachowców. Warto zatem zapytać o drogę, jaką przeszła firma SIG, żeby zbudować takie zaufanie klientów, które potem powraca nie tylko w formie sukcesów sprzedażowych, ale właśnie docenienia i nagród?

Tytuł Złota Budowlana Marka Roku, przyznany SIG w kategorii Dystrybutor Przyjazny Fachowcom jest dla nas niezwykłym wyróżnieniem. Budowlana Marka Roku to jedyny taki ranking w Polsce, odzwierciedlający opinie wykonawców, którzy na co dzień pracują z materiałami budowlanymi. Klasyfikacja tworzona jest w oparciu o analizę wyników ogólnopolskich badań ankietowych, realizowanych na reprezentatywnej próbie badawczej w każdej kategorii. Badaniom ankietowym poddawanych jest około 3 tysiące wykonawców, uzyskując tym samym wiarygodny obraz rynku. SIG obecny jest na polskim rynku już blisko 30 lat. Działamy głównie na rynku B2B poprzez sieć ponad 50 oddziałów zlokalizowanych na terenie całej Polski oraz ponad 200 przedstawicieli handlowych aktywnie działających w terenie. Naszą główną grupą klientów jest sektor wykonawców budowlanych - od małych obiektów po potężne inwestycje. W roku 2017 uruchomiliśmy w SIG nowoczesną platformę e-commerce B2B, będącą kluczowym elementem w budowie strategii omnichannel. System SIG.pl umożliwia wygodne zakupy przez internet - 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdego dnia pracujemy nad zdobywaniem zaufania klientów. Zawsze stawialiśmy przede wszystkim na budowanie trwałych, długofalowych relacji z klientami. Potrzeby naszych klientów staramy się poznawać na bieżąco. Do zdobywania tej cennej wiedzy wykorzystujemy regularne badania NPS (Net Promoter Score), a także codzienne spotkania i rozmowy z kontrahentami. To wszystko sprawia, że jesteśmy bliżej naszych klientów. Cieszę się, że nasi klienci to doceniają, czego najlepszym dowodem jest wspomniana nagroda.

(...)

PEŁNA WERSJA WYWIADU DOSTĘPNA W DLA PRENUMERATÓW TUTAJ.